IT obrazovanje kod nas

Sta mislite o IT obrazovanju kod nas.
Sta biste poboljsalji, sta mislite da je super odradjeno ?

Sto se tice srednje skole(nisam imao informatiku nego OTO gde smo deljalji drvo sto mi je korisnije znanje od informatike iz srednje) mislim da bi trebalo da koriste linux, foss itd. da bi se sprecio monopol microsofta i ostalih kompanija i da se treba staviti fokus i na sigurnost i privatnost, nauciti ljude da koriste sigurne sifre i dobre prakse za to, za cuvanje licnih podataka takodje. Ne znam da li kod nas neka srednja koristi linux i foss, nadam se da da.

Sto se faksa tice mislim da tu fali bas dosta prakticnosti( bio sam na MATF-u pa iz te prespektive pricam), sa druge strane volim sto se radi low level ali definitvno nije objasnjena neka primena vec samo “skolski”.

Jedini predmet gde smo nesto konkretno napravili su bile kompilacije programskih jezika i njega sam vise OOP-a naucio nego iz predmeta OOP :wink:

Sad imaju u osnovnoj, al mi smo imali samo kao izborni predmet. Mislim da je tada bilo samo da smo radili u Wordu il tako nesto i to naravno niko te nije terao.

U matematickoj gimnaziji se dosta ucilo programiranje, vise i ozbiljnije nego matematika, ali radilo se iskljucivo u C#. Bilo je jos predmeta za mreze i neke stvari za arhitekturu racunara, al slabo smo tu uspeli da pohvatamo ista.

Sve u svemu na faksu i ovi programetski predmeti u srednjoj koji nisu bili C# su slabo povezani sa primerima, pa je jako tesko nauciti. Mislim da je to generalno problem u skolstvu, ne samo za programiranje. Skole su nazalost optimizovane za testiranje znanja, a ne za ucenje.

Predmeti trebaju da budu delovi veceg projekta, gde pokusavas da nesto prakticno uradis il napravis. Tako bi bile vece sanse da to znanje ostane posle skole. Manje trebaju da se fokusiraju na kontrolne i ispitivanje, jer ljudi svakako zaborave odmah posle.

Nekako sam doduse pohvatao ovo iz C#, verovatno su se tu potrudili da nas nesto bolje nauce, jer ih je verovatno Microsoft finansirao da bi uzimao djake kao programere posle. Tako da mozda moze i po ovakvom sistemu kad se oce.

Skole su nazalost optimizovane za testiranje znanja, a ne za ucenje.

slazem se

Predmeti trebaju da budu delovi veceg projekta, gde pokusavas da nesto prakticno uradis il napravis.

slazem se, msm da finci imaju neki takav sistem, znam da njihov stil obrazovanja svi hvale
i da nemaju domace!!!

jer ih je verovatno Microsoft finansirao da bi uzimao djake kao programere posle.

ne verujem bas, msm da je ipak vise do profesara da si naleteo na nekog angazovanog i zainteresovanog da nauci djake nesto

Direktori imaju interesa da zaposle angazovane profesore za programiranje, a za matematiku su nam davali profesore koji ili ne dolaze uopste na casove ili pricaju o politici na casu umesto o matematici. Tako da mislim da pravi smisla pretpostaviti pritisak od kompanije, ako su jedini ozbiljni profesori bas ti iz predmeta kojima sluze kompaniji koja finansira skolu. Ostalo ih ne pritiskaju da zaposle dobre profesore, nego uglavnom neke stranacke licnosti.

Programiranje je takodje bilo daleko najvise casova. Pored standarnih casova programiranja imali bi dodatno svake druge nedelje (ne secam se tacno perioda, mozda je i mesecno, mozda i svake nedelje, ispravicu kad pitam drugare) ceo dan od 6 (mozda 8, provericu) casova samo programiranja. To smo zvali blok nastave i to nije postojalo ni za sta osim za C# programiranje. I druge predmete iz programiranja koje smo ucili (mreze,arhitektura,baze) toga nije bilo na blok nastavama, kamoli neki drugi predmeti, samo C#.

Faklutetima MIcrosoft isto donira novac da drze nastavu na njihovim patetiranim sistemima.

Problem sa skolstvom u Srbiji je korupcija. Za programiranje to je skoro iskljucivo Microsoft. Naravno vise krivim direktore, jer bez korupcije Microsoft-a oni bi i tu zaposljavali stranacke licnosti umesto dobrih profesora.